Maatregelen

Voor uw en onze veiligheid maken we gebruik van de meest recente richtlijn infectiepreventie COVID-19, opgesteld door onze beroepsvereniging NVO en in overeenstemming met het beleid van de overheid en het RIVM.

Praktische regels in de praktijk:

BELANGRIJK: We verzoeken u om een schoon gewassen groot badlaken (of schoon 1 persoons hoeslaken) mee te nemen voor de persoonlijke hygiëne, de gebruikelijke behandelbank hoezen zijn niet aanwezig.

Kom in principe alleen. Baby’s, kinderen en jongeren mogen begeleid worden door één ouder (dus niet door broertjes en zusjes.).

In de wachtruimte staan de stoelen zo opgesteld, dat u altijd op minimaal 1,5 meter afstand bent van medepatiënten, mochten die er zijn. Er is ruimte genoeg om elkaar te passeren. Kom op tijd, maar niet te vroeg. Wordt u gebracht? Gelieve de begeleider dan in de auto te laten wachten om de 1,5 meter afstand zo goed mogelijk te respecteren.

Voordat u de behandelkamer binnengaat, wordt u gevraagd om uw handen te desinfecteren, u vindt hiervoor een fles in de wachtruimte. Wilt u na het handen wassen uw mobiele telefoon niet meer aanraken?

De osteopaat zal de deur open en dicht doen.

In de wachtkamer en praktijk zijn alle tijdschriften, folders en speelgoed verwijderd. Neem, indien daar behoefte aan is, eigen speelgoed mee voor uw kind (0-4 jaar).

Conform de richtlijn verzoeken we u bij voorkeur geen gebruik te maken van het toilet in de praktijk.

De contactoppervlakken worden tussen de verschillende patiënten ontsmet volgens de hygiëneregels.
De osteopaat zorgt voor de eigen hygiëne door voor en na het contact met een patiënt de handen te wassen.

U wordt verzocht uw afspraak af te zeggen/te verzetten indien u op dit moment, of de afgelopen 24 uur, een of meer van de volgende symptomen heeft:
– neusverkoudheid
– hoesten
– kuchen of niezen
– loopneus
– keelpijn
– verhoging (= tot 38 gr) of koorts
– kortademigheid
– hoofdpijn
– branderige ogen
– reuk- en of smaakverlies
– vermoeidheid
– ziek voelen en/of diarree hebben

Daarnaast vragen we u de afspraak te annuleren of verzetten als:
– u in de laatste 14 dagen contact heeft gehad met een bewezen COVID-19 patiënt;
– u zelf COVID-19 doorgemaakt heeft en nog niet 14 dagen klachtenvrij bent;
– u een huisgenoot heeft met koorts met luchtwegklachten en/of benauwdheid.

Indien u behoort tot de onderstaande groep van risicopatiënten wilt u dat dan aangeven?
– afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen
– chronische hartaandoeningen
– diabetes mellitus
– ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie
– verminderde weerstand tegen infecties door medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaantransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten
– een hiv-infectie

Neem bij twijfel of vragen contact met ons op.